duminică, 13 martie 2011

Când mi se face greață...

           De când în lume este din ce în ce mai multă ură, oamenii au început să creadă că, dacă au bun simț sunt neapărat și mai buni. Acest fapt îi determină sa fie tot mai politicoși, uneori mult prea. Pentru a vă da seama despre ce vorbesc, vă voi da un indiciu: politețuri și insistențe exagerate!
           Pentru a nu încurca pe nimeni, am să iau fiecare lucru pus în discuție pe rând: politețea și insistența. Ele, deşi nu par, sunt strâns legate între ele...
          1. POLITEȚEA (POLITÉȚE ~i f. 1) Comportament politicos; atitudine amabilă; amabilitate. 2) Vorbă sau gest care exprimă un astfel de comportament (de obicei exagerat). [G.-D. politeții; Pl. și politețuri] /<fr. politesse ) Să începem așa: discuție ca-ntre fete, pe care mulți băieți poate nu o-nțeleg:

-Alice...
-Spune Lily.
- Pot să te rog ceva?
-Depinde ce..
- Poți să-mi împrumuţi și mie ondulatorul?
- Păi... Știi îi trebuie soră-mii...
-Ah.. merci..
-Pentru ce?
-Merci oricum.
Deci... pentru ce mulțumești? Pentru că te-am ajutat cu nimic? Sau pentru ce? Sau mai e o fază cînd politețea depăşeşte limitele: cineva trece pe lângă tine și i se par că te-a atins și începe: „ Te rog frumos să mă ierți, te-am lovit?” Tu te uiți derutat la cel ce îti cere scuze inutile, si îi spui că nu ți-a făcut nimic, el te ia drept nebun și incepe iar: „Te rog eu să mă scuzi” Frate... nu m-ai atins mai deloc, doar ai trecut puțin prea aproape de mine, sau m-ai atins o miime de secundă. Mai nou, dacă nu spui iartă-mă de 10 ori nu ești politicos.
           2. INSISTENȚA (INSISTÉNT ~tă (~ți, ~te) 1) (despre persoane) Care insistă; neclintit în hotărâri, atitudini, acțiuni; stăruitor; perseverent; tenace. 2) (despre manifestările oamenilor) Care vădește statornicie și fermitate; stăruitor; perseverent; tenace. /<fr. insistant, lat. insistente ) asta derivă din politețe. Atunci când cineva îți oferă ceva, tu refuzi, iar apoi cel ce oferă începe: „ Dar te rog, insist, e plăcerea mea... bla bla bla...” Oare nu-și da nimeni seama că acest lucru enervează la culme? De unde atâta insistență? Pot să bag mâna-n foc că jumătate din cei ce insistă de roagă sa nu accepți. Si nici lor nu le place când cineva face așa. Concluzia: cu cât cineva insistă mai mult, cu atât mai mult ei nu vor vrea să-ți dea.
          De unde atâta politețe? Păi eu cred așa: oamenii, ca să-și ascundă adevărata natură, adoptă diferite comportamente, pe care cred că dacă le hiperbolizează sunt mai tari. Dar, totuși ce se întâmplă cu cei ce sunt doar politicoși?
  

          Dar asta e din nou doar părerea mea...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu